Češi plánují aktivní léto. Slevomat hlásí zvýšený zájem o zahraniční pobyty

Slevomat, největší zážitkový portál ve střední Evropě, zaznamenal meziročně téměř desetiprocentní nárůst poptávky po letních dovolených. Nejvýrazněji rostl zájem o zahraniční pobyty, kterých se prodalo o pětinu více než v loňském roce. Češi rovněž kladou stále větší důraz na komfort, a tak častěji investují do vyšší úrovně ubytování a doplňkových služeb.

„Hitem letošní sezóny je Rakousko, kam se chystá každý pátý Čech. Následují Polsko a Maďarsko, pro které se rozhoduje zhruba každý šestý zákazník Slevomatu. Stabilní zájem evidujeme i o Slovensko, Itálii a Chorvatsko. S blížícím se létem pak roste poptávka po přímořských lokalitách, zejména v oblasti Baltského moře a Jadranu. Celkově však v prodejích stále dominuje Česko a okolní země,” říká Tomáš Braverman, CEO společnosti Slevomat.

Podle dat Slevomatu zůstává zájem o dovolenou v Česku srovnatelný s loňskem, roste však důraz na kvalitu. „U tuzemských pobytů pozorujeme zvyšující se nároky na komfort během dovolené. Zákazníci častěji volí lepší hotely a balíčky se službami navíc jako je wellness nebo bazén,” vysvětluje Braverman. Vzhledem k tomu, že červencové svátky letos připadají na víkend, nedochází k tradičnímu vrcholu sezóny již v prvním prázdninovém týdnu, ale rezervace se rovnoměrně rozprostírají napříč celým létem. „Řada Čechů navíc řeší dovolenou na poslední chvíli, často kvůli nejistotě ohledně schválení volna v práci nebo předpovědi počasí. Na Slevomatu tak lidé nejčastěji vyhledávají pobyty na nejbližší dva až tři víkendy,” doplňuje.

Stejně jako v minulých letech zůstávají Češi i letos věrní aktivnímu odpočinku, nejčastěji ve formě horské turistiky a cyklistiky. To se odráží i ve volbě dovolenkového stravování. Zatímco pobytům u moře stále dominuje all-inclusive, nejžádanější variantou pro aktivní dovolené zůstává tradičně polopenze, která umožňuje být přes den na výletech. „Důležitým faktorem při výběru dovolené je pro Čechy i dostupnost autem, především pro rodiny s dětmi. Chtějí cestovat pohodlně, často i se psem, a tak se chtějí vyhnout dlouhým přesunům. Nově si tak zákazníci mohou filtrovat pobyty podle vzdálenosti nebo doby jízdy,” uzavírá Braverman.


Štítky